За програмою «Нова українська школа» працюю 1-й рік. Освіта – вища.
Стаж роботи у початкових класах – 5 років.
«Нова українська школа» – реформа Міністерства освіти і науки. Передбачає створення
школи, де діти навчатимуться через діяльність, а основна увага спрямована на розвиток
компетентностей, а не запам’ятовування фактів.
У цьому навчальному році за новою програмою навчатються 22 дитини.
Розпочали з підготовки освітнього простору. Капітальний ремонт приміщення, придбання меблів, навчального обладнання
– непросте завдання, але спільно зі Знам’янською ОТГ виконали вчасно.
Першого вересня, зайшовши у новенький, гарний, світлий клас, діти і батьки
були приємно здивовани побаченим.
На даний час враження від роботи за новою програмою позитивні. Постійно
користуюсь ТЗН: ноутбук, принтер і ламінатор. Ігротека поповнюється новими
іграми і конструкторами.
У дитячому колективі створена атмосфера взаємоповаги. Дітям це дуже подобається. Вони з
задоволенням спілкуються, навчаються новому, діляться враженнями з товаришами і батьками.
Як учитель вважаю, що головне: дати час на міркування, висловлювання, почути дітей. Поряд з цим
діти по-різному підготовлені і виховані, і це вимагає посиленої уваги.
Мені подобаються "ранкові зустрічі". Вони дають дітям вміння проявити
себе, навіть якщо спочатку їм важко вимовити своє ім’я і привітатися.
Що я б змінила? Я б проводила ранкові зустрічі раз на тиждень. Просто дітям подобається
різноманітність. Ми вітаємося, вони розповідають про свій день, які відбулися події, тощо. Але
дітей аж 22. Ранкова зустріч займає 10-15 хвилин уроку. Специфіка нашої школи не дозволяє
проводити цей вид діяльності до початку уроку.
Спочатку я хвилювалась через те, чи зможуть діти вчасно опанувати запланований матеріал.
А зараз бачу, що учні швидше, ніж у попередні роки, вчаться писати, читати й рахувати. Певні
ускладнення виникали з навчанням у групах. Важко було навчити дітей працювати гуртом: кожен
турбувався тільки за себе.
Тепер я зрозуміла, як це важливо реалізовувати діяльнісний метод. Робота з дітьми в групах
— цікава і складно. Адже коли діти сидять і дивляться на вчителя, працювати легше. Натомість
у групах учні більше бачать одне одного, а вчителя більше чують. Але я спробувала, і виявилося
непогано.
Нині вчитель має більше свободи. Раніше в нас були всілякі вказівки, методичні
рекомендації, накази — ми просто буква в букву повинні були все виконувати. Нині головне, щоб
був результат. А якими формами та методами вчитель це організує, залежить від нього.
Так, часу на підготовку тепер потрібно більше. Поки що я працюю 10 -12 годин на день,
витрачаю дуже багато часу, щоб продумувати групову роботу. Бо в підручниках є лише завдання. А
щоб діти співпрацювали, відбувалося взаємонавчання — тут треба вчителю посидіти й обдумати. До
того ж, щотижня ми отримуємо програму, яку треба досконало вивчати. Ну і календарне планування,
... тощо. Але думаю, так важко тільки спочатку.